Pro české diváky byl Pištěk dlouhá léta spojený především s domácí kinematografií. Jeho kostýmy výrazně formovaly vzhled takových klasik, jako jsou:
- Marketa Lazarová
- Údolí včel
- Postřižiny
- Pane, vy jste vdova!
- Zabil jsem Einsteina, pánové!
- Zítra vstanu a opařím se čajem
Jako by měl v oku linek přesnou představu o tom, jak má postava vypadat, jaké emoce má vzbuzovat, co musí divák cítit, ještě než herec promluví. Jeho kostýmy nebyly jen oděvy – byly to osobnosti.Z Česka až pro Oscara. Formanova éra, která ho katapultovala do světa
Největší průlom však přišel v 80. letech, kdy se Pištěk spojil s režisérem Milošem Formanem. Jejich spolupráce se stala jednou z nejúspěšnějších kapitol české umělecké historie:
- Oscar za nejlepší kostýmy za film Amadeus (1984)
- César za film Valmont (1990)
- Později s Formanem pracoval i na snímku Lid versus Larry Flynt (1996)
Amadeus, vizuálně velkolepý a strhující, získal řadu ocenění i díky jeho filigránsky propracovaným kostýmům, které dodnes patří mezi absolutní špičku oboru. Pištěk se tak stal jedním z mála Čechů, kteří mají doma Oscara – a zaslouženě.Umělec, který miloval fotorealismus i rychlost automobilů
Mimo film byl Pištěk také respektovaným malířem. Ve světě výtvarného umění proslul především svými fotorealistickými obrazy, často s motivem automobilů, rychlosti a techniky. Jeho plátna působila téměř jako fotografie a sběratelé je vyhledávali pro jejich preciznost i nezaměnitelný styl.Kostýmy pro divadla, muzikály i státní ceremoniály.







