„Pacientce a celé její rodině se upřímně omlouváme. Je to něco, co se nikdy nemělo stát. Od samého začátku jsme s poškozenou pacientkou v kontaktu, vyjádřili jsme jí upřímnou omluvu a nabídli veškerou možnou pomoc, včetně psychologické podpory a právního poradenství. V současné době také jednáme o adekvátním finančním odškodnění, které by alespoň částečně zmírnilo utrpěnou újmu,“ uvedl ředitel Kvaček.Přednosta gynekologicko-porodnické kliniky Michal Zikán následně poskytl více informací o tom, co přesně se stalo a jak probíhalo interní vyšetřování incidentu. Podle jeho slov byla bezprostředně po události provedena důkladná analýza, která měla za cíl odhalit, zda selhaly nastavené procesy a systémy, nebo zda šlo o individuální pochybení konkrétních zaměstnanců. „Můžu potvrdit, že naše procesy a protokoly jsou nastaveny správně a pokud by byly dodrženy, nemělo by k záměně vůbec dojít. Identifikovali jsme dva klíčové zaměstnance, kteří fatálně selhali ve svých povinnostech,“ vysvětlil doktor Zikán.První z těchto pracovníků chybně identifikoval pacientky a spletl si jejich dokumentaci. Podle nastavených pravidel to však nemělo stačit k tak vážnému pochybení, protože druhý zaměstnanec měl hned několik možností, jak chybu odhalit. K dispozici měl komplexní dokumentaci včetně písemných protokolů. Standardně se také pacienti dotazují na jméno, kontrolují se jejich identifikační náramky a ověřují se informace o plánovaných zákrocích. Nic z toho však v tomto případě neproběhlo, jak by mělo.